30.6.2017

Kivenpyörittäjä 2

Lisää luonnonkivien pyörittelyä ja pihan kaivelua.

 

Olen jo jonkun aikaa halunnut oman versioni jatulintarhasta pihalle.
Täysi työ saada kiville kuoppia 40 vuotta junttaantuneeseen maahan.
Pihan tekijä on sen hyvin tehnyt, maakerrokset kovettuneet paikoilleen.
Päädyin perus spiraaliin, helpoin toteuttaa edes jotenkin säännöllisenä.
Vanha jo sommaton suksisauva toimittaa kynän virkaa.

Kuopista poistuvalla hiekalla korottan liiterin oven edustalla
olevaa matalampaa kohtaa, johon kovalla sateella kertyy lammikko.


Kolme kierrosta valmiina, jatkuu joskus...
Pakko pitää taukoa, ei kestä kädet, liian kovaa ja yksitoikkoista puuhaa.
Olkapää ja kämmen ottivat nokkiinsa kovan maan hakkaamisesta. 
Eikä tuo peräkkäisinä päivinä kippurassa istuminenkaan hyvää tehnyt.
Jos olen viisas, annan asettua muutamat sateet, ennen kuin jatkan.

4 kommenttia:

  1. Hieno idea! Kivistä on kiva askarrella monenlaista. Tutulla puutarhurilla on pihasssa kivistä sommitellut tassunjäljet ja olen alkanut jo kokoilla sopia kiviä samantapaiseen työhön. -Murmeli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen aina tykänny luonnonkivistä, niitä on mukava pyöritellä ja sopii tälle kangasmetsätontille.

      Poista
  2. Lainasin kerran kirjastosta kirjan, jossa neuvottiin tekemään pihalle luonnonkivistä "mosaiikkeja". Voi että olisi himottanut tehdä! Tästäkin tulee niin hieno.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle tuntuu noita kiviä pihalle kertyvän. Voisi keksiä jotain lisääkin :)

      Poista